Sunday, June 26, 2011

monolog

oh, perasaan apekah ini? i woke up this morning with nothing in my mind..come on asma, final exam is just aroud the corner! study please..don't be lazy. your family expect something from you. go on with the direction of your dream. forget him, things will get better. tak gune think about him tapi dia happy je kan. jangan jadi bodoh. kumbang bukan sekor, banyak ag ada. nak yang bertanduk, nak yang kaler hijau, kaler coklat, sume ada. sabar je dulu. jangan nak gatal-gatal skang. nanti dah habis study kau pikir la sal ni. skang ni kau kawan je ngan sume orang. no need nak libatkan special feeling kat sape sape. when the time comes haa kau kawen je la..tapi bukan skang!

reply:
you are right! cakap senanglah kan. btw thanks..sooner or later nanti hilang lah. seems like aku kene makan semut banyak banyak so that aku cepat lupe dy. semut dah la banyak dalam bilik aku. bole save duit tak perlu makan kat cafe. jadikan semut makanan ruji aku kan.hahaha...ok, aku kuat. don't worry be happy.before tu aku nak cakap jujur aku selesa ngan dia. ni nak cakap je tau. jangan cakap aku gile talak ke ape. memang aku selesa ngan dia. aku jadi diri aku yang sebenar bile ngan die. tak perlu nak berlakon, tak perlu nak cover ayu kat depan dia. perangai yang gile, tak senonoh sume aku tunjuk. die cool je. die melayan je. plus die sangat matang. matang dalam berfikir, matang dalam tindakan. i adore him. sometimes aku rase cam aku ni adik dia. dia protective! sometimes gak dia buat aku rase cam special gile nak mati. oh, this part paling aku benci nak ungkit. feeling, please go away! really i miss that moment damn much...

ya Allah, don't leave me go astray. kalau dia bukan untuk aku Engkau berikan lah yang lebih baik dari dia...amin.

*kita hanya mampu meminta kan. tapi Allah tau ape yang terbaik utk kite. Allah tak janji hidup kite kat dunia ni akan mudah tapi Allah janji takkan biakan kite sorang sorang. so whatever happen to us turn back to Allah. serahkan segalanya kat Allah. jangan jadi manusia yang tak bersyukur. bile time susah baru nak dekatkan diri ngan Allah tapi bile dah senang lupa segala nikmat yang Allah bagi. bile dapat musibah sikit terus cakap "ape dosa aku Allah uji aku sampai camni?" tak. Allah uji sebab Dia sayang. Dia nak kita jadi kuat. nak dapat berlian yang cantik dan berharga tu bukan senang. perlukan tekanan yang sangat tinggi kan? tapi tengoklah hasilnya..cantik, berharga, kuat. ok, kita amek sikit cth dari kejadian berlian then apply kat dirir kita k..cheer up!

*u, jangan amek mudah sal solat k. before ni bile i tanya dah solat belum u selalu jawab lebih dan kurang. after tu i dah tak tanya dah. rase sangat berdosa tau. tapi nanti i dah takde ngan u ubahlah yang ni satu ye. jangan tinggal solat. kalo u jage solat insyaAllah u takkan terpesong dalam tindakan u. insyaAllah u akan sedar pergaulan bebas ngan perempuan hot u tu berdosa. sumenye bermula dari solat. takkan u nak berjaya kat dunia ke kan. akhirat pon nak jugak...u, i hope u akan jumpe perempuan yang solehah. tak perlu yang hot atas dunia, hot gak kat akhirat. last but not least jangan mainkan hati perempuan. one day bile u sayang seseorang tapi orang tu mainkan u baru u tau cmne u rase. ni bukan doa tau, tapi peringatan je..hurm, kalo ada jodoh kita akan jumpa lagi..adios.

ok asma, enough for today. pegi mandi..then bukak buku and study. love your future!!

No comments:

Post a Comment