Friday, September 30, 2011

dilema seorang anak yang patuh

ni bukan mak aku, gambar dari pak cik google je ni =P
last night i called my mom..oh, i miss her so much!
i miss my home and its content..
then bla bla bla....pot pet pot pet bercerita dengan mak aku.
mak aku cerita la kawan adik aku meninggal...innalillah...
currently student diploma tengah final exam..arwah pergi air terjun dengan kawan-kawan dia then lemas.
ajal dan maut takde siapa yang tahu kan..
tak kira bila kita dah ready ke belum 
kalau yang dah prepared for it alhamdulillah, mudah la perjalanan ke 'sana'
kalau yang belum prepare and leka dengan dunia nauzubillah, tak tahu la camne
aku??sangat sikit kalau nak compare dengan orang lain
banyak buat dosa
dengan parents
dengan adik-beradik
dengan atuk nenek
dengan saudara-mara
dengan anak sedare
dengan cikgu-cikgi
dengan orang sekeliling apatah lagi, jangan cakap rrr
yang sedar dan tak sedar
astaghfirullah....
so sape sape yang terasa dengan aku tu mintak mahap la banyak-banyak ye
halalkan apa yang aku makan, minum, terambil ape-ape yang korang
and apa-apa jela...tau tau!
ikhlas ni


kalau ajal dah datang, kat tempat yang kita rasa paling selamat pun kita boleh mati kan
sebab tu kita kena selalu ingat mati
so that insyaAllah kita takkan go astray
semoga Allah pelihara langkah kita, percakapan, perbuatan dan semualah
semoga sentiasa berada dalam perlindungan-Nya setiap masa
hidup kita singkat sangat, tapi penuh dengan dugaan
hidup kita singkat sebab tu ramai yang tersesat
sebab hidup ni singkat, kita rasa nak try semua sebelum terlewat sampai kita tak sedar yang langkah kita tersasar
kalau sedar kita dah terpesong alhamdulillah
boleh u-turn lagi
Allah maha pengampun

p/s : bebelan kat atas lari dari tajuk kan? yang aku nak cakap sebenarnya ialah aku nak pegi mandi air terjun ahad ni. tapi mak aku dah warning awal-awal lagi. mak aku dah tau aku suka pegi tempat camtu (dengan kawan perempuan je ehhhh). aku tak cakap lagi aku nak pegi, tapi dak kena warning..tapi aku nak pegiiiiiiii!!!!!DILEMMA (*_*) <------------ sikit je content yang berkaitan dengan tajuk entry, tapi aku memang tak reti nak buat tajuk yang best. peace! 

1 comment: