Saturday, August 24, 2013

nasi bakar

nasi bakar?? pelik bukan. aku pon pelik. sebelum ni pernah dengar nasi kukus, nasi goreng, nasi double masak (panaskan balik), nasi rebus (bubur), ni nasi bakar pulak. iya, benar. ini bukan bohong.

tadaaaa.....set nasi bakar!

baju pink to bonda ai. time nak snap gambar dia dah sound awal-awal "jangan amek gambar ma". amboih retis sangat tau. ni pegi teman ma pegi berbuka lah ni.puasa enam. aku nak jugak puasa berenam tapi tak mampu sebab tak mampulah. ni dah pukul 10pm ok. time berbuka ma minum air mangga and milo, pastu makan pengat ubi. kul 10pm baru nak kuar berbuka yang betul-betul. tu pon sebab tensi Terengganu kalah lawan bola dengan Kelantan. actually tak kalah lagi, tapi ma dah hampa sebab 1-0. pastu kat kedai pon bukak chanel ni. ma makan sambil menyumpah. haha.

me is not like sangat nasi bakar ni. nasi jelah tak suka. sebab rasa hangit daun. pastu nasi dia macam keras sikit. kalau dia sapu daun tu dengan minyak kat bahagian luar maybe tak hangus sangat kot daun dia. ecehhh...macam pro pulak aku. ce buat nak tengok! tapi lauk dia sedap. ada daging masak lemak yang pekat, ada ayam goreng berempah, ada sambal cili pon sedap,pastu ada ulam-ulam. air tu sekali tengok macam ABC kan. macam sirap bandung pun ada. tapi tu namanya air buah dragon. tapi rasa dia tak dragon. rasa sirap bandung. tensi je aku. maybe dia ingat aku tak tau buah dragon tu rasa macam mana. husnuzon.

ok bai. akak nak tengok movie.

No comments:

Post a Comment