Friday, August 23, 2013

nak marah sikit

Ini cerita sudah lama. Cerita hari aku bertunang. Taknak share gambo sebab ai stress tengok gambar aku hokeh. Damn betul. Tu first and last aku amek mekap dengan mak andam yang not so mak andam ni. tobatlakhum aku taknak dah. Eeeeee bengang tahu.

Cerita bermula bila...ofkos lah bermula time mekap! Ada ke patut dia tak bagi aku duduk mengadap cermin. Ok aku tak kesah lagi. Maybe ada pantang larang dia kan. Finelah. Mula-mula aku dah cakap taknak guna color merepek meraban sebab ai is tak suka dan aku menyampah. Dia cakap "ok, jangan risau". Sekali hambek kau. Dah macam canvas lukisan! Macam-macam kaler ada. Anak buah aku cakap tak cantik. Aku dah panas dah ni. Eeeeee geram je aku rasa time tu. Kecik beso kecik beso je aku tengok akak tu. Nampak macam cara make-up artis buat katanya. Puih sangat. Macam artis opera adelah. 

Pstu bila dah siap main kaler-kaler kat muka aku, kawan aku pun sampai. Kebetulan sangat. Masing-masing blur tak kenal aku sebab muka dah lain. Bertambah lah sirap aku bila tengok dalam cermin. Padahal aku dah cakap awal-awal aku nak simple, taknak kaler-kaler. Pastu nak pakai tudung pulak. Aku cakap aku nak cover dada. Pastu siap cakap "oh budak yuaieay...kenalah jaga". Ciss. Kau ingat budak UIA je ke yang kena jaga sume tu? Dah kau tu Islam, takkan tak paham kot. Tunang aku pun budak UIA, pastu cakap segan nak jumpa sebab ustaz katanya. Kau tak segan pulak dengan lelaki bukan ustaz? adoi.

okeylah. Nak gi masak. Ayam kukus hainan.mahbeles!

No comments:

Post a Comment