Wednesday, November 23, 2011

let's talk about 'promise'

as usual..my lecturer, mr. ahmed hasan yang kiutmiutbagainakkenatendang selalu bagi aku idea untuk aku sumbatkan kat dalam belog yang anggun bergaya ni. last class he talked about promise. he said "people make promise sooooo easy as drinking water". yup, i totally agree! sangat pandai buat janji tapi when it comes to fulfill the promise masyaAllah liat yang amat!
gambar sebagai hiasan
 psst, kalau tak sure kau boleh penuhi janji kau tu jangan buat janji la. BERDOSA tau! again, BERDOSA!! lagi-lagi kau berjanji something yang sangat memberi hope kat someone. bila that someone tuntut apa yang kau janji then kau cakap "eh, i tak pernah pun janji camtu" yang lagi best "i main-main je. u percaya tu kenape?" haaa, memang cam haremmmmmm. a promise means EVERYTHING but once its broken, sorry means NOTHING. harap maklum!
suka hatilah nak letak pic ape!
for those yang mulut lembik yang suka-suki buat janji tu tobat la wehhhh! jom kita sama-sama jadi baik. aku pun bukan budak baik tapi tak salah kan kalau aku nak jadi baik? hehe..kadang-kadang kita berada dalam situasi 'terpaksa berjanji'. terpaksa berjanji sebab nak sedapkan hati orang (sedap camne kak?). tapi nanti kita yang akan rasa serba salah, serba tak kena nanti. so, jangan sebab nak jaga hati orang kau lak cam ayam berak kapur, cam cicak sembelit, cam ape sume bagailah. memanglah sometimes we have to put others before us and sometimes we have to put ourself in others shoes tapi SOMETIMES je! bukan selalu! pikir la jugak pasal diri sendiri! berdosa tau!!!aku takottttttt....errrr, aku just bagi pendapat aku je.


No comments:

Post a Comment