Wednesday, November 23, 2011

get and loss

very confusing title right?but that's the fact...yesterday i got a news. a very good news for me. the news was "he" called me. from far ok. from tuttttttttt. setelah lama aku tunggu dia cari aku, at last Allah do replied my prayer. alhamdulillah for that. even just a short conversation it was more than enough because mahal la ngengggg! botak kepala mamat tu nak call lama-lama. then dia questioned why aku block dia dari fb. eh, suka hatilah aku nak accept sape, nak block sape and nak remove sape. fb aku bukan fb kau, bukan fb adik kau. kau pun buat aku cam ape je kan. dah macam remove aku la kan. message tak pernah nak reply, buat berlagak kau. so, aku pun nak la rasa camne berlagak tu. win-win! tp aku sangat-sangat happy, and aku tunggu kau balik tahun depan. jangan buat taik ngan aku lagi! ini adalah amaran kerajaan Malaysia..


then malam tu aku dapat berita yang menyedihkan..sob..sob (T_T). yang ni susah nak cerita detail. pendekkan cerita, AKU HANYA MAMPU PANDANG DIA DARI JAUH. dan sekarang SEMAKIN JAUH. bukan jauh jarak.



Allah jadikan certain tumbuhan boleh hidup di tempat yang sangat panas, di tempat sangat sejuk, ditempat kering atau di dalam air. dan Allah juga jadikan certain tumbuhan tu tak boleh hidup ditempat yang takde air, tak boleh hidup ditempat yang banyak air, di tempat yang kering atau di dalam air. Allah letakkan tumbuhan tu ditempat yang sepatutnya. tempat yang sesuai dengan keperluan untuk hidup.
camtu gak manusia. Allah dah jadikan kita dalam keadaan yang sepatutnya it be. Dia tau apa yang Dia buat. 
Dia tau apa untuk kita dan apa yang bukan untuk kita.
once Dia cakap something tu yang kita, takkan ada yang mampu halang.
bila Dia cakap something tu bukan untuk kita, yang dah ada dalam mulut pon boleh terkeluar balik.
kesimpulannya, redha!
banyak kali dalam hidup kita harapkan mawar yang indah tapi kita dapat kaktus berduri
kita impikan rama-rama yang cantik kita dapat ulat bulu
tapi sabarlah,
sampai masa kaktus berduri tu akan  mengeluarkan bunga yang sangat wow
dan ulat bulu bulu tu akan jadi rama-rama yang superb

dalam situasi aku, aku memang kena redha...dan aku kena sabar. aku sedang menunggu kaktus berbunga, tunggu ulat jadi rama-rama =')

No comments:

Post a Comment