Saturday, February 26, 2011

tips berteksi

ok, td aku naik teksi dari hentian duta ke uia gombak..aku naik ngan pakcik badaruddin. memang aku slalu naik ngan dia. kirenye cam favourite driver la ni..ahaks! kalau ikutkan aku buley je naik mane mane teksi dari hentian duta tu kn?? tp aku kurang percaya..maklumlah anak dara, tengah malam & sorang sorang lak tu. buatnya jadi pape naya je..pak cik tu banyak bg tips kt aku timw pilih teksi for our safety. so, anak anak dara, mak mak dara..follow tips ni kalau nk selamat..insya Allah!
tips pilih teksi:
  1. cari driver yang agak berumur sikit & kalau boley bialah yg nmpak alim &ada ciri kebapaan.
  2. kalau boley barang korang jgn letak kt dalam boot. letak je dekat ngan korang so that nanti kalau nmpak driver teksi cam lain macam korang ley meninggalkan teksi tersebut dengan jayanya
  3. pilih teksi yang bermeter kalau tanak 'dikencing' @ 'dicekik'
  4. kalau time korang da masuk teksi then rase driver tu lain macam je cthnya asyik pandang belakang or whatever, korang bg la alasan papepon untuk stopkan teksi tu..cthnya:wat wat cam abang @ ayah korang col. then suruh je driver tu stop kt tepi jalan. cakap abang @ ayah korang nk amek (tp stop kt tempat yg safe la)
  5. after kul 12 a.m until 6 a.m tambang akan double..tp jgn salah paham. double yang dimaksudkan ialah
  6. nilai yg kt ats tu tambah ngan yang bawah. bukannya atas tambah bawah then darab dua! kuasainya kalo tak nak dikelentong ok!

No comments:

Post a Comment