Wednesday, May 30, 2012

that idea of our childhood

long ago..time kecik-kecik cute dulu i used to telan biji guava. the most favorite part of guava. memang aku suka sangat part tu. tiap kali makan guava aku tak makan isi kat luar tu..aku makan isi yang dekat-dekat ngan biji skali ngan biji tu aku telan jadi santapan perut. makan siap nyorok-nyorok sebab kalau mak or ayah or akak or abang aku nampak memang aku kene. kalau tak kene cubit aku akan kene marah. paling kurang kene bebel. adik aku pon tak boleh nampak. nanti dia gi kecah kat mak aku. tau la kan ape jadi bila berita aku makan biji ni smapai ke telinga mak aku.

until one fine day mak keluarkan statement yang mengerikan maybe sebab dah tak tau camne nak larang aku yang kepala lebih keras dari batu ni. ayat mak aku "biar dia makan. biar biji tu tumbuh dalam perut dia. nanti ada ulat daun sekali. kita jangan tolong dia. dah larang tak nak dengar. biar je...biarrr" bila dengar mak aku cakap ulat daun tu aku dah kecut. aku siap imagine lagi macam mane daun tu keluar dari rongga-rongga yang ada kat badan aku...naive sungguh. LOL.

That idea of our childhood...
gambar dicuri dari 9gag..sekian


bila aku dah besar ni aku terfikir balik...betapa lurusnya aku dulu-dulu...comel kan?? hihi

1 comment: