Monday, August 8, 2011

saya tak suka @ benci @ fobia....


  1. ulat, lintah dan saudara-mara mereka
OMG! memang anti sangat nngan benda alah ni. kalo orang sebut je aku dah terbayang rupa dan paras beliau. then nanti jadi cam ape je dek akibat kegelian dan kegelemanan. kalo aku kat umah memang aku takkan potong sayur yang berdaun hijau such as sawi, kangkung dan adik beradik mereka. kalo nak masak sayur tu aku akan mintak tolong sape-sape tolong potongkan sayur tu. kalo terpaksa sangat-sangat nanti aku akan teliti sayur tu one by one. dah kompem takde 'benda' tu baru aku potong tapi still beware lagi. at that time kalo ada something yang terkena tangan aku sikit pon darah aku dah berderau dan terus start fobia. sometimes kalau 'penyakit' tu datang aku akan rase benda alah tu ada kat dalam baju lah, kat atas kepala lah..then nanti mule lah jantung rase can nak keluar kannnn...memang teruk fobia aku kat benda ni ingat nak upload gambar benda tu tapi tak sanggup. tulis pasal benda tu rase semacam je ni. aku jadi makin teruk pas incident time duk kat hostel time secondary school dulu....ada lah kannnn^^. then aku pernah kena baling lintah ngan seorang budak jahat!

    2. iklan hantu

almost 2 months aku cuti boleh kira berapa kali aku duk mengadap tv. bukan sebab ape..lately kt tv banyak iklan hantu. tu yang aku tak suke. before this aku suke tengok tv sorang-sorang tengah malam (sebab banyak cerita best) tapi sekarang dah tak dah sebab tu lah! dengan suara sekali makkkaihhhhh....seram aku. aku dah lah penakut. penakut yang amat. malam-malam aku akan kejutkan adik aku kalau nak buang air. tapi sekarang adik aku kat hostel, dah takde orang nak temankan aku dah. akak aku ada tapi dia tak rajin nak melayan aku. akak aku yang first tu pon penakut jugak. jangan nak mengata aku sorang lah..haha. now anak buah aku @ anak aku yang first tu pon penakut gak. .haishhhh, keturunan ke, nyah? aku suke tengok cite hantu, tapi kene ada orang duk kat ruang yang sama ngan tenpat aku menonton tu. tak kisah la orang tu nak buat ape pon asalkan aku tau ada orang. orang tu nak tido pon takpe, aku tak kesah..once aku pernah terkena beb. kat fb ada link nak hack top up. aku klik r, then terus keluar muke hantu kan.. m.idongan suara skali..hambekkkkk kau! terus aku cabut bateri lappy dan duk melangut sorang-sorang tak bole tido sebab teringat lagi muke hantu tu. 

    3. gelap

mostly kawan aku tak bole tido kalau lights on, tapi aku suke dan sangat suke. aku tak boleh tido kalo dalam gelap. nak kene ada gak cahaya. tido dalam gelap? bole je, tapi nak kene ada teman. kalo tak memang susah aku nak tido. mata asyik melilau je. yeah i am a coward. i used to be haunted by the fear of thieves, ghosts and serpent. i didn't dare to stir out of door at night alone. darkness is a terror to me. it is almost impossible for me to sleep in the dark, as i would imagine ghosts coming from one direction, thieves from another and serpents from a third.

    4. tengok documentary dasar laut dan angkasa

yang ni cam pelik kan? when my friend discover this one she was really shocked. dia tertanya-tanya kenapa and cakap aku pelik non-stop. that's the truth. tak bole tengok sorang-sorang actually. kalo ada yang join bole aje. aku jadi takut bile tengok. kalau takot yang dasar laut tu maybe sebab mimpi. aku pernah mimpi mainan imak paus jadi besar. after that aku takot nak mandi sorang-sorang. takot ikan paus besar datang. gile penakut aku ni...^^

     5. di'compare' ngan orang lain.

haaa...yang ni memanggggggg! don't you ever compare, condemn aku ngan sape sape. i am who i am. kalo rase orang lain lagi bagus takpela, tapi jangan nak compare ngan aku. orang lain ada kelebihan dan kekurangan dia sendiri so do i. memang la aku tak sama ngan orang lain, kalo sama jadi cam robot ciptaan manusia la kan. jangan compare aku ngan orang yang aku rapat, nanti aku jadi benci ngan orang yang aku rapat tu. ngan sape-sape jelah...jangan! bialah aku bodoh, orang tu cerdik ke...aku hodoh orang tu cantik ke, aku jahat orang tu baik ke...kalo nak tegur aku jangan gunakan approach yang compare-compare..pleaseeeee

    6. bagi arahan banyak kali

dushhhhhh! tak suke....! cakap sekali sudah lah. bile dah ulang banyak kali nanti benda yang aku ikhlas nak buat akan jadi tak ikhlas dan dicampur dengan benci, marah dan geram. sekali sudey...saya tidak pekak!

                 



3 comments:

  1. kita semua ada kekurangan, stiap hari kita kna baiki kkurangan tu..:)

    jom snggah sni Suka dipermainkan | Luqeem

    ReplyDelete
  2. hi.. we're in same group dlm perhimpunan 4 by ku azhar salam perkenalan

    ReplyDelete
  3. yup...tp 6 jenis yg kat atas ni memang dah tak bole dibaiki..hehe...tp insyaAllah^^

    ReplyDelete